söndag, november 08, 2009

Ställningen i samhället...

Rangen i samhället, gruppen, det sociala umgänget.

Hur vi beter oss olika mot varandra beroende hur vi set vår ställning.

Vi umgås med människor av olika anledningar, omger oss.

Jag tycker om honom för att han är så snäll,
Jag tycker om henne för att hon är så kreativ,
Jag tycker om dem eftersom de är så häftiga.

Är du häftig så behöver du inte vara den snälla, din rang bevaras ändå, kanske den till och med stärks utav at vara elak, hänsynslös?!

Personer i din omgivning vill vara med dig utan att veta varför, en osynlig dragning som vi inte förstår men som hela tiden finns där.