Rangen i samhället, gruppen, det sociala umgänget.
Hur vi beter oss olika mot varandra beroende hur vi set vår ställning.
Vi umgås med människor av olika anledningar, omger oss.
Jag tycker om honom för att han är så snäll,
Jag tycker om henne för att hon är så kreativ,
Jag tycker om dem eftersom de är så häftiga.
Är du häftig så behöver du inte vara den snälla, din rang bevaras ändå, kanske den till och med stärks utav at vara elak, hänsynslös?!
Personer i din omgivning vill vara med dig utan att veta varför, en osynlig dragning som vi inte förstår men som hela tiden finns där.
söndag, november 08, 2009
söndag, september 27, 2009
lördag, september 12, 2009
Världen kontrolleras med två verktyg, räddsla och en form av följa John...
Del ett
Del två
Del tre
Denna del är mystiskt nog förvunnen, men jobbar på att få tag på den...
Del två
Del tre
Denna del är mystiskt nog förvunnen, men jobbar på att få tag på den...
torsdag, september 10, 2009
Eleven och läraren...
En bra elev frågar varför, en bra lärare vågar säga att han inte vet...
En dålig elev lär sig utantill utan att se hur eller varför, en dålig lärare blir glad när så sker...
En dålig elev lär sig utantill utan att se hur eller varför, en dålig lärare blir glad när så sker...
lördag, augusti 29, 2009
Ägande
Du äger ingenting, du kan inte äga något, varken åsikter eller fysiska objekt, allt ägande är bara en illusion, en djurisk instinkt för att gynna din fortplantning, när du förstår det kommer du förstå hur idiotiskt det är att inte dela med sig av det man lyckas skydda...
söndag, mars 15, 2009
De gyllene bergen...
Mörka gyllene berg, reflekterar mina tankar, min oro, min själ.
Står som en enorm barriär, omöjlig att bestiga, omöjlig att besegra, otroligt attraktiv.
Vind som blåser testar min själ, kyler så starkt, håller mig vaken.
I mina ögon finns du alltid, du stora, du vackra, omöjliga, obesegrad.
Och när vinden är som starkast och solen som svagast är det dig jag vänder mig till för att känna din styrka, att hoppas hur jag nån gång kan närma mig dig, hur jag kan få känna styrka övervinnande allt.
Står som en enorm barriär, omöjlig att bestiga, omöjlig att besegra, otroligt attraktiv.
Vind som blåser testar min själ, kyler så starkt, håller mig vaken.
I mina ögon finns du alltid, du stora, du vackra, omöjliga, obesegrad.
Och när vinden är som starkast och solen som svagast är det dig jag vänder mig till för att känna din styrka, att hoppas hur jag nån gång kan närma mig dig, hur jag kan få känna styrka övervinnande allt.
söndag, mars 08, 2009
The Dance
Sometimes we dance together in the shadows of your mind.
And how I wish I would be the light in your eyes when you se heaven.
But don't you know, that it's just a lie and nothing is what it seems.
Corrode my soul, fill my body with pain, kick on my heart for sake of ideas and dreams of paradise.
Nothing is this good and nothing is this bad.
Easy was life before and long had I come, the wall big and strong, stronger for everyday that went.
Now only rubble remains, confusion, not knowing what I want, were I should go, wanting to forget you but not being able to, not even with the help of others.
And how I wish I would be the light in your eyes when you se heaven.
But don't you know, that it's just a lie and nothing is what it seems.
Corrode my soul, fill my body with pain, kick on my heart for sake of ideas and dreams of paradise.
Nothing is this good and nothing is this bad.
Easy was life before and long had I come, the wall big and strong, stronger for everyday that went.
Now only rubble remains, confusion, not knowing what I want, were I should go, wanting to forget you but not being able to, not even with the help of others.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)